Interview met Attie Schipper voor De Slinger Hengelo

Foto: Nieuwsbrief De Slinger febr 2020

Al sinds 2007 koppelt netwerkorganisatie De Slinger Hengelo het aanbod van bedrijven aan vragen van maatschappelijke organisaties. Met gesloten beurs maken de partijen matches. Hierbij bieden bedrijven diensten, uren, mankracht, materialen of adviezen die uiteindelijk de totale Hengelose samenleving versterken. Aan het eind van het jaar mogen Hengelo-ers hun stem uitbrengen op de mooiste match. In 2019 won De LIJN, bureau voor Design & Reclame  als aanbieder de Slingerjaarprijstrofee 2019 voor de match met vrager Frank Boereboom van Stichting Nelly. De Lijn ondersteunde Stichting Nelly bij de promotie van KiNDERDAG en maakte ontwerpen voor een flyer, een Led-Wall reclame, bierviltjes, t-shirts en beachvlaggen.

Attie Schipper, eigenaar/directeur van De Lijn, zet zich ook in voor De Slinger en tal van andere organisaties in Hengelo. ‘Puur egoïsme’,  stelt zij, omdat zij zich prettig voelt als zij ‘eraan kan bijdragen dat een ander groeit’. Naar aanleiding van de jaarprijs en de jarenlange enthousiaste betrokkenheid van Schipper en haar medewerkers wilde De Slinger het reclamebureau in het zonnetje zetten. Dat leidde tot een interview waarin zij vertelt over De Lijn en haar bijzondere sociaal betrokken werkwijze.

In april 2021 heeft de organisatie opnieuw bijgetekend voor 3 jaar als Supporting Partner van De Slinger. (Zie De Lijn verlengt contract Supporting Partner )

Bekijk de De nieuwsbrief van De Slinger (februari 2020) voor het interviewverslag. (Ook te vinden via link Van betekenis zijn loont en Het gaat om verbinding)

 

Mariska van Doorn